01 февруари 2008

Дизайн на вестника

<<<
Свидетели сме на значителни структурни промени в медийното поле, които засягат сериозно и най-традиционната хартиена медия. Вестникарският бранш се намира на етап на преход, предефиниране на традиционните функции и стратегии на комуникация и предлагане. Насочване към нови пазари, обръщане към нови читатели, лансиране на нови продукти – пред най-старата периодична медия излизат важни изисквания и възможности както за подобряване на журналистическото качество и налагане на марката, така и за намаляване на производствените разходи и икономическа стабилизация.
Какви метаморфози претърпява печатният вестник и как той посреща всекидневната конкуренция на хипервизуализираните издания и на медиите с перманентна актуализация? Какви процеси протичат в областта на печата, какви са типологичните и дизайнерските линии на развитие на съвременния хартиен журнализъм, а оттук и спецификите на вестникарските продукти? Монографията си поставя за цел да изследва и обобщи съвременните комуникационни тенденции на световната преса. Акцентът е върху съпоставителния анализ на визуалното представяне, стратегиите на конструиране, ефективността и рецепцията на трите модерни форми на вестника – традиционния печатен продукт, e-paper и онлайн емисиите - от съществено значение за комуникационното поведение на най-старата медия и перспективите пред нейното развитие.

ВЪЛКАНОВА, Веселина. Дизайн на вестника: Традиционни, хибридни и онлайн емисии на пресата. София: СУ "Св. Кл. Охридски" – ФЖМК, 2008. ISBN 978-954-8194-74-7.

2 коментара:

Анонимен каза...

Може ли вместо коментар - въпрос: От къде мога да си купя книгата?
Благодаря!
oruel99@abv.bg

Веселина Вълканова каза...

Благодаря за интереса, мисля, че в университетските книжарници все още е налична (на Софийския университет), но има и нещо по-ново: "Медиен дизайн. Креативност, консистентност и комуникация на модерните списания": http://meddesign.blogspot.com/2013/01/blog-post_23.html
Поздрави,

Публикуване на коментар