28 септември 2009

Европейска реклама и американски попарт

След лицето на уелската соул певица Дъфи три родни звезди са на билбордовете и върху печатната реклама от европейската кампания на Coca-Cola light. Посланието Аз не съм супергерой. Само аз съм аз идва от чернобели фотографии на звезди (българският фотограф е Васил Германов), поставени на фона на характерни комиксови герои. Подчертаването на клишетата от комиксите, акцентът върху нашествието на реалното в света на измисленото, обобщеният рисунък, както и: едрите растерни точки, ярките цветове, контрасти и рязък контур в съчетание с елементите на писан текст са директна препратка към Лихтенщайн и неговите стереотипни ситуации, иронични, буквални образи. Няма по-подходящ продукт за подобна естетика от Кока Кола.

7 коментара:

ив каза...

Видях тази реклама с Дъфи, беше огромна, сигурно точката беше с диаметър 50 сан., а внушението - поразително!

fen каза...

Честно, идеята ми харесва, обаче. Винаги има обаче в България. Дразни ме използването на едни й същи лица, навсякъде. Стига, толкова ли нямат идеи в главите си рекламистите, не искам да го повярвам. Аз бих заснел един Калоянчев например или Стоянка Мутафова, как мислите?

Веселина Вълканова каза...

макар "Изборът на новото поколение" да беше слоуган на Пепси, и тук е валидно: прицелват се в по-младите генерации, а рекламните лица служат и за идентификация

fen каза...

Да, ясно е това, но на мен лично ми идва в повече да ми представят едни й същи лица, навсякъде. Да не говорим, че повечето от така наречените ни звезди, са всъщност известни, щото ги дават по телевизията, а не поради някаква тяхна дарба.

Веселина Вълканова каза...

да, и това се превръща вече в правило...

Анонимен каза...

не знаех, че има печатна реклама, по-добре е, защото клипчето вече адски ме дразни.

Карлос каза...

определено печатната реклама е по-добра от телевизионната. но се се случва за пръв път, нали???

Публикуване на коментар