09 април 2008

Градски маркетинг


Заслужава си да се погледне към практиката на четири европейски града да създадат брандове от своите имена. Лондон, Амстердам, Берлин и Мадрид прибягват до алитерации, акцентират върху срички чрез типографски средства - за да изразяват себе си и потенциала си да привличат посетители и туристи. Берлин е визуално най-слаб и неговото лого е може би най-отблъскващо – най-вече чрез неумелата ретроспекция към летящата фраза на Кенеди: „Аз съм берлинчанин!”. След като Мадрид се представи с лозунга Mad(rid) about you Мартин Джордан сполучливо характеризира четирите най-нови европейски марки на градове чрез израза: Be mad, am on.

Не е ли много по-сполучливо обяснението на Милтън Глейзър в любов към Ню Йорк – широкоразпространено и вездесъщо, при това създадено pro bono, за да представи града на света?


Via Martin/ //51°31’37,26’’N…


0 коментара:

Публикуване на коментар