Новаторски рекламен модел или тъжен ден за редакционния дизайн е петък, 5 март, когато „The Los Angeles Times” излезе срещу 700 000 долара с реклама на Disney върху своята първа страница? Пълноцветната снимка на Джони Деп, разположена върху автентентично звучаща първа страница и веднага под главата на вестника, всъщност покрива стара снимка от статия за здравеопазването в Афганистан, като думата "Advertisement" е по-скоро незабележима под типограмата. За да достигнат до истинските новини, читателите трябва да отворят „обложката” на първата секция А. Макар и преди да са правени експерименти с реклама на първа страница, използващи вестникарска типографска стилистика - в това число и в „Лос Анджелис Таймс”, това е първият случай на пълно заемане на фронталната страница със синоптично рекламно пространство, включващо типограма, издателски елементи и т.н. Лудият шапкар от новия филм на Бъртън „Алиса в страната на чудесата” е ужасил постоянните читатели и е накарал наблюдателите да изпаднат в още по-мрачни мисли за трудните времена на печатния журнализъм.
Източник reuters
07 март 2010
Да продадеш душата си
Етикети:
бранд,
дизайн на вестника,
експеримент,
еditorial design,
преса,
реклама
16 коментара:
Ужасно :/
приходите от реклама са хубаво нещо, но явно америкаците са ужилени от това посегателство над свободата на словото. Фен съм на филма, но не и на такъв начин на реклама
Посегателството е към принципа на разделение на рекламата от новините - свят не само за американската журналистика.
Поне да бяха извадили секси снимка на Джони Деп. :)
Твърде тежкък коментар... Не става дума за посегателство, а за интереси. Читателите няма как да се почувстват "окрадени", освен ако под "окраденост" не се има предвид усилието в повече, което трябва да направят, за да преминат към същинските новини. Че самата реклама е противна, а Джони Деп, в образа на Шапкаря - реално плашещ, е точно така.
Коментарът е даже много мек. Рекламата е безпрецедентна и всеки, който разбира нещо от журналистика го знае. Не става дума за усилие да отвориш вестника, а за друго, но ако си чел само български вестници, в които всичко е платено и няма светая светих, няма и как да го знаеш
Ами да! Шапкарят не може да си свали шапката ,защото не е негова...Може би отговорът е в култовия разпит на шапкаря в съда..Ако това е замисъла, хуморът е страхотен:)))
Ако не пишеше,че е Джони Деп бих се заклела, че е Илайджа Ууд/http://de.trinixy.ru/pics3/20080117/twins_starz_07.jpg/
п.п.наистина много нелепа реклама
Печатните издания наистина навлизат във все по-голяма криза. А такъв тип досадни реклами започват да се появяват и върху интернет статии напоследък. Много са дразнещи!
и от мен - честито!
Много точен пост, благодаря! Жалко за вестника, който е един от най-елитните в Америка.
Интересна информация за "вестникарите", Веселина. Welcom to the Future !
Разбира се, както винаги бъдещето идва първо от Запада. Този път новаторството дойде от най-западния Запад - The Wilde West !
Благодаря за приложения линк към материала от Ройтер. В него към края се пояснява изрично,
че това което виждаме на фотокопието е
Cover Wrap - Обложна Реклама !
на "Los Angeles Times" March 5,2010.
Няма никаква претенция да бъде първа страница на вестника , а само обложка. Първата и традиционна страница с датата и номера на броя са под рекламната обвивка и са напечатани в най-традиционен стил.
Това е често срещана практика в САЩ. Обяснено е в текста на английски.
Освен това имах удоволствието да го видя на прага на дона си в петъка преди Оскарите в ЛА.
Изглеждаше интригуващо и направено с добър вкус.
Като възпитаник на Филип Панайотов от 1970-те
и генетично обременен с вкусът на Йосиф Хербст
изпитах удоволствие да видя нещо необичайно
на обложката на домашния си вестник.
Ако за вас представлява интерес , че бъде удоволствие да Ви изпратя оригинала - на обложката ,както и на Страница Първа.
Правите чудесен блог, благодаря Ви.
Кокичета за празника Ви, Веселина !
Благодаря, получих го вече. Сега разбирам, че имаме обща Алма Матер, радвам се. Благодаря за интереса към писанията ми.
Бисер, това за "обложката" ясно е казано в горния текст. Но има разлика между маншетни, хийт-сет и т.н рекламни обложки, имаме си ги и у нас, и ние сме виждали нещо подобно, но този случай е малко по-различен, автентична страница с логото на вестника, на същата хартия със същия дизайн, със полускрита рубрика реклама. Като възпитаник на 70-те в комунистическа България може да се радвате на този прецедент, но за съседа ви американец това е удар по гражданския журнализъм. И това е обяснено изрично в информацията на Ройтерс. Не знам дали ви е преподавано нещо друго освен Хербст по онова време, но основен редакционен принцип е разделянето на новините от рекламата като църквата от държавата - крилат израз. В този случай това не е точно така. Иначе защо ще роптаят граждани, журналисти, професори от Пойнтер - пише го в английския текст, нали?
@gonzalez, очите гледат различно, разбирам позицията на Bisser. В първия момент, когато видях огромното изображение на Лудия шапкар на първа страница на ЛАТ, много ми хареса, реших, че става дума за нормална първа страница, тогава би било ОК. Фен съм на редица европейски издания, които използват огромни визуални обекти на фронталните си страници - илюстрации, инфографики, тифеци, много е новаторско. Но тук случаят наистина е друг. Едно е да ти харесва дизайнерски, друго е да приемеш нарушаването на най-стария журналистически принцип просто така.
In the free world we agree to deagree.
В свободния свят ние сме съгласни да изразяваме
различни мнинея с респект към индивидуалността
на събеседника си.
Учтивостта и професионализмът ми позволява да правя коментари само по темата.
Извинявам се на аудиторията, че персонална информация в моя коментар, предназначена за Веселина, стана повод за проява на специфичен национален характер повече отколкото на професионален.
Публикуване на коментар