08 март 2010

2010 или изкуството да се рекламира вестник



Тази реклама на „Франкфуртер Алгемайне Цайтунг” не е от времето на Ваймарската република. Нито от 40-те години на миналия век, макар тогава рекламният слоуган за умните глави да е вече роден. Не е и от средата на 90-те - тогавашната печатна кампания на берлинската агенция Scholz & Friends използва за пореден път мотива за умните глави зад вестника и печели редица професионални награди в Германия и извън Германия, в това число: златни лъвове в Кан и статуетки на лондонските международни награди за реклама, на нюйоркския рекламен фестивал, на наградите Clio и др. На въпросната кампания отпреди 15 години са посветени три книги.
Тази реклама е от 2010, може да се види днес в новия брой на „Шпигел” напр. и отново засяга темата за умните глави зад отворения вестник. Агенция Scholz & Friends, Виена. Фотография Hans Starck, Oliver Rolf.

19 коментара:

krack каза...

май сериозно сте подкарала темата за готиката :)))

Веселина Вълканова каза...

Вече приключвам и почвам барока :)

gonzalez каза...

На мен пък ми харесва.

Веселина Вълканова каза...

Е, аз още си държа на стената в кабинета рекламата от 1994 :)

Веско каза...

Тази реклама е тоооолкова 2010. Зад вестника е Михаел Ханеке - режисьорът на Das weiße Band - австрийският филм, който уж трябваше да вземе Оскар за чуждестранна лента, но така и не успя. Ефектът на рекламата е намигване към филма, пусната е неслучайно именно този уикенд- защото в Германия всеки говори за Ханеке преди церемонията снощи. Децата около режисьора също са актьорите от филма.

Веселина Вълканова каза...

Да, така е, затова и подписът му на режисьор стои до слоугана на рекламата

Карлос каза...

Какъвто вестника, такава и рекламата. Как може в 21 век да изглеждаш като в 19, край теб преминават революции, технологии, и тн, ти си същия?!?

Raru каза...

На мен рекламата ми харесва. Благодаря за поста. :)))

Веселина Вълканова каза...

Всъщност, макар да поддържа преднамерено архаичен стил на публицистика и дизайн, FAZ не е толкова стар - излиза едва от петдесетте години на ХХ век.

Карлос каза...

Аз мислех, че е доста по-стар - примерно от 17-18 век

Веселина Вълканова каза...

Бъркаш го с Neue Zuercher Zeitung - 1780

Карлос каза...

Както и да е - изглежда като в 18 век

Веселина Вълканова каза...

@Карлос, виж как изглежда Neue Zuercher Zeitung през 1780:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:NZZ_Erstausgabe_Titelseite.jpg
- има известна разлика, нали?

Карлос каза...

да, ясно :/

Веселина Вълканова каза...

@Raru, благодаря за интереса, имаш прекрасен блог!

В. каза...

карлос, няма нищо лошо faz да изглежда по този начин в днешни дни - даже напротив. сайтът на вестника е един от най-иновативните в целия медиен свят - от блог, през видео до ексклузивни колумнисти (в този смисъл революциите и технологиите не са минали покрай faz).
от друга страна хартиеното издание, ако искаш и основно заради строгия си вид, легитимира новините - прави ги по-истински и им дава мощ - нещо, което в разпиляния свят на технологиите е много ценно. и затова в немскоезичния свят има 3 основни, сериозни ежедневника, на които най-важните хора в тази част на света се доверяват и faz e един от тях.

Веселина Вълканова каза...

За сайта бих добавила опцията e-paper, радваща се на интерес сред абонатите. Що се отнася до хартиения вестник - да не забравяме и легитимацията на коментарите и мненията чрез консервативната графика - в крайна сметка именно те отличават в най-голяма степен елитната преса от булевардната...

Карлос каза...

Геранците и живеещите в Германия може да го харесват, ама не си признават че тайно четат и Билд. За мен този вестник е един голям анахронизъм, рекламата му и сайта му - също. Тираж от200-300 000 за Германия и немскоговорящия свят не е кой знае колко!

Веселина Вълканова каза...

Това за Билд ми хареса :)

Публикуване на коментар