78,3 процента от американските журналисти ползват блог, за да се захранват с идеи и нови гледни точки. Това показва изследването 'New Media Journalist Survey' на американската PR-компания Brodeur. Според него 90,4 процента от анкетираните журналисти четат блогове, а над една трета от запитаните (36,2 процента) четат блогове от два до три пъти в седмицата. Само 9,6 процента от журналистите са посочили, че никога не ползват блогове.
Един от всеки четирима журналисти има собствен блог. Половината от участниците в изследването се определят като "зрители", те четат, но се въздържат от коментари по темата. 70 процента от запитаните имат списък с блогове, които посещават най-малко веднъж в седмицата, а 47,7 процента следят от един до пет блога. Едва 15 процента имат списък с от шест до десет блога. 4 % четат повече от 20 блога редовно.
Гугъл е предпочитана търсачка според изследването, за да се откриват интересни блогове - повече от половината участници в изследването са го заявили. Около 8 процента ползват Technorati. 68 процента от анкетираните посочват блоговете като влиятелно явление за журналистиката. 74 процента вярват, че те определят бързината на новините.
Brodeur е комуникационна агенция, създадена през 1985 г. от Omnnicom Group. Агенцията се занимава главно с PR, маркетинг и комуникация.
0 коментара:
Публикуване на коментар