08 юни 2014
Световното във "Форбс"
Меси и Роналдо върху корицата на бр. 14 на испанския "Форбс", посветен на футбола и бизнеса. Илюстрации Винс Vince Low, арт директор Fer Vallespin
17 март 2014
20 февруари 2014
Световните отличия за вестникарски дизайн тази година: добрите стари победители
Годишните вестникарски награди за добър дизайн на SND (Society for News Design) за 35-и път отличиха креативните подходи при оформянето на повече от 200 издания от цял свят. Пет вестника са носители на тазгодишните награди за дизайн: Dagens Nyheter, Стокхолм, Швеция; Die Zeit, Хамбург, Германия; The Grid, Торонто, Канада; The Guardian, Лондон, Англия; Welt am Sonntag , Берлин, Германия, като четири от петте лауреати са и миналогодишните победители.
Журито е оценило „силния глас” и ярките визуални решения; смелите подходи; дизайна, който служи на читателите; добрите идеи, които вълнуват; бързата видимост; консистентността и непреходния дизайн.
Виж още:
Най-доброто от вестникарския дизайн 2013
Най-доброто от вестникарския дизайн
i като informação
Дизайн на вестника – наградите на SND
Дизайн на вестника – 11. европейски награди
Европейски вестникарски дизайн 2008
Дизайн на вестника – европейски награди 2007
За тазгодишните Осми европейски награди за иновативен вестникарски дизайн
Етикети:
дизайн на вестника,
Европейски дизайн,
еditorial design,
преса
16 февруари 2014
01 февруари 2014
Олимпийски
![]() | ||||||||||||||||||
Илюстрация Joe Magee |
![]() |
Фотография Joe Klamar |
![]() |
Илюстрация Barry Blitt |
![]() |
Творчески директор Christopher Hercik |
Етикети:
визуализация,
илюстрация,
преса,
списание,
фотография,
фотожурналистика
11 декември 2013
Личност на годината на Time: корицата
Джейсън Зайлер, художник на корицата на Time, разказва за технологията и творческия процес по създаването на портрета на Папа Франциск - от първоначалната скица, до финалните щрихи и детайла.
24 ноември 2013
Парфюмът Helvetica, аромат на вода
Модернистично: лимитирана серия парфюми Helvetica на творческата група Guts & Glory от Оукланд. Парфюмът, назован на вездесъщия шрифт на Макс Мидингер, е замислен да изразява неговата същност и идея. Аромат на нищо, от флакон с възможно най-проста форма и съдържание ... дестилирана вода - следва замисъла на шрифта Helvetica – да е прозрачен, неутрален носител на информация, да е читаем, да позволи на съдържанието да предаде посланието. Air. Water. You. – зад този слоган стоят номерирани флакони, всеки с отпечатък от 24-каратово злато с Helvetica Bold и само за ... $62.
Етикети:
гротеск,
експеримент,
типография,
читаемост,
Швейцарски дизайн,
шрифт
19 ноември 2013
Без снимки
За първи път в историята си френският „Libération” излезе на 14 ноември в обичайния си дизайн, но без снимки и изображения от първата до последната страница. Вместо тях са оставени празни рамки - пространство на мълчание, на липса на информация. Чрез този „ням вестник” редакцията отдава на фотографията онази почит, която заслужава, и привлича вниманието към проблемите на фоторепортерите - рискуващи своя живот и здраве, но поставяне в унизително положение, уволнявани и съкращавани. Редакционната статия „Либерасион” потъна в тъмнина” напомня, че в началото на годината „Chicago Sun-Times” уволнява всички свои фотокореспонденти, като заедно с това обучава репортерите да снимат с iPhone. Подобни съкращения има в Reuters и редица други агенции и издания, а по данни на ASNE фотографите, художниците и графиците са непропорционално засегнати от значителните съкращения на персонала, като от 2000 до 2012 г. техният брой е намалял с 43 процента при съкращения на репортери и редактори с около 32 процента. Своеобразният „визуален шок” на „Либерасион” съвпада с откридането на Paris Photo.
08 ноември 2013
14 октомври 2013
Музиката на хората
Рекламна кампания на турското радио Açık Radyo, агенция Havas Wordlwide. Артдиректор Serhat Akavcı, фотограф Harold Feinstein
Етикети:
бранд,
визуализация,
реклама,
фотография