Citroën е с нова корпоративна идентичност. Автори на проекта са Landor Associates Paris съвместно с вътрешния маркетинг и стайлинг екип, ръководен от Jean-Pierre Ploué.
Френският автомобилен производител представи публично вчера един по-смекчен и не толкова ъгловат шеврон. Новото лого вече не е фокусирано около старата емблема със силно геометризирания двоен ъгъл. Знакът всъщност е напълно обновен и по-скоро наподобява бумеранг в хромиран стил. Старите масивни черни букви също са загърбени. Разменено е и цветното представяне – фирменото червено вече е използвано за продуктовата марка. В прессъобщението също се говори за хроматични знаци - за бялото като символ на отвореност и елегантност, за червеното, изразяващо виталност, съчетани с черно, сиво и хром – за статус и сила. Въпреки значителната промяна е налице нужната визуална консистентност на марката, а дали това ще повиши продажбите - nous verrons.
Новата идентичност значително обнови и презентацията на марката в Интернет, сайтът на компанията е с напълно нов дизайн, който не е засегнал още citroen.bg.
07 февруари 2009
Ситроен: нова идентичност
Старото лого
Етикети:
бранд,
знак,
корпоративен дизайн,
лого,
продуктова марка,
редизайн,
сайт,
сигнет,
цвят
9 коментара:
Сега като гледам новото - чудя се как старото лого ми е харесвало...
Ами то си беше добро за предишните десетилетия, но явно времето му е отминало
Идеята не е за бумеранг, а същата както на предното, просто графично представена по друг начин. Това е символа за косите зъбни колела (най-вече в скоростните кутии), творение на Ситроен.
Важно уточнение, но сравнението с бумеранг не е мое, а идва от търсенето на асоциации между формата на новия триизмерен и окръглен хромиран знак и отличителните черти на стайлинга на C4 - например формата на предните фарове, предните крила и т.н.
Съвсем очевидно е, че дори и досега да е изобразявало коси на зъбни колела, в момента е по-близо до "бумеранговия ефект" :)
Dori da si smenqt logoto nqma da im se podobrqt kolite.Te izob6to ne sa se nau4ili da pravqt zdravi koli sravnqvayki gi s germancite i japoncite.
Това, разбира се, е грешка. Огромна грешка! Като новите (но вече стари) бутилки на "Кока- Кола". Най- успешната компания в света е Мак Доналдс, защото и днес продължават точно така, както са започнали пред толкова много години.
Айде да им е честито новото лого на Ситроен. Иновацията в каквато и да е насокя говори добре за бранда както и за клиентите подържащи я. ;)
Аз лично мисля, че сега самото и налагане ще е малко повече работа от необходимото. Все пак хората трябва да се научат да я възприемат така както старат, въпреки че голяма разлика няма. Символиката е еднаква, но дизайна е леко усъвременен. ;)
Всеки ребранд не е просто нещо, затова си има екипи, които го налагат, но пък е несравнимо по-модерен
Публикуване на коментар