Макар „Кутията на Пандора” да е заглавието на по-ранна инсталация на Michael Flückiger, то е по-подходящо за съвместния му проект с Nicolas Kunz „Laika”. Двамата абсолвенти на висшето училище по изкуствата в Берн се опитват да „революционизират дигиталната типография”, да преодолеят статиката на шрифта, като направят от него обект над традиционните дефиниции гротеск, курсив, чер... Те смятат, че дигитализацията освобождава шрифта от неговата манифестирана в оловото типична картина и свързаните с нея ограничения и го прави „течен”, променлив, динамичен. На промяна се подлагат не само тоналностите, а и серифите, тяхната форма, осите и наклоните. Така накрая ще има шрифт, който притежава целия спектър от начертания и може да бъде използван между техните крайности. Това според авторите е интерактивен шрифт, който реагира на обкръжението, шрифт, който подлага на съмнение твърдите догми и е способен да отговори на напълно нови оформителски задачи.
27 октомври 2009
Кутията на Пандора
Етикети:
анимация,
графичен дизайн,
дигитално изкуство,
дизайн,
експеримент,
типография,
шрифт
5 коментара:
не съм против такива експерименти, сега всичко е в движение, все пак не е лошо традицията да се знае, преди да почне да се нарушава, нали??
не е лоша идеята да имаш такъв шрифт
Кутията на Пандора в типографията отдавна е отворена - има-няма 2 века...
Не си единственият, който мисли така, @krack
все пак да не забравяме в кой век живеем
Публикуване на коментар